Podróże w pandemii. Relacja z 2021 i plany na 2022.

05-12-2021

Podróże w pandemii – małe i duże – okazały się możliwe, choć ich reliazacjia wiąże się elastycznością i kreatywnością o wiele większą, niż kiedyś. Ale my się nie poddaliśmy. Dajemy radę m.in. dlatego, że jesteś z nami. Zobacz, co zdziałaliśmy i dokąd planujemy wyruszyć w 2022 roku :)

Gdy jesienią 2019 r. zwiedzaliśmy zabytki niezwykłych Indochin i piliśmy mleko prosto z kokosa relaksując się na tamtejszych plażach nie mogliśmy wiedzieć, że za dwa lata podróże do Azji będą się wiązać z ogromnymi ograniczeniami. Że z dnia na dzień, podróże w pandemii to dopiero będzie wyzwanie!

Podobne przykłady możemy mnożyć. Większość krajów Afryki, Bliskiego Wschodu czy Ameryk Północnej i Południowej  zaczęła się od nas oddalać lub odgradzać niewidzialnym murem ograniczeń. Wiadomo – to wszystko dla naszego wspólnego dobra, a jednak wielu z nami wspomina z łezką w oku te ostatnie wyprawy świecie bez Covid-19. W świecie bez obostrzeń związanych z podróżowaniem.

Wulkan Bromo w Indonezji_om tramping klub

Czas pandemii okazał się być bardzo trudnym okresiem m.in. dla biur podróży – również takich, jak nasze. Przetrwaliśmy jednak dzięki niesłabnącej potrzebie poznawania i odkrywania świata oraz dzięki naszym przyjaciołom dzielącym z nami pasję do podróży.

Przekonaliśmy się, że podróże w pandemii – te małe i duże – są możliwe, choć wymagają o wiele większych nakładów pracy niż kiedyś. W nowej rzeczywistości bez elastyczności, kreatywności i umiejętności szybkiego dopasowania się do zmian nie zdziałalibyśmy wiele.

W najtrudniejszym okresie związanym z zupełnym lockdownem, kiedy ograniczyliśmy nasze bezpośrednie kontakty, zaczęliśmy dzielić się z Tobą naszymi wspomnieniami z podróży. Naszymi wrażeniami, a także podróżniczą wiedzą o świecie licząc na to, że niedługo wszystko wróci do normalności, a Ty – albo wyruszysz z nami w trasę, albo będziesz sam eksplorować szlaki poznane dzięki inicjatywie Om Tramping Online. Zobacz, o czym był ostatni odcinek TU>>

Na tę normalność wciąż czekamy i wierzymy, że wkrótce nastanie. Kiedy ograniczenia zostały poluzowane wymyśliliśmy sposób na przetrwanie pandemii – mikrowyprawy po naszym pięknym kraju. Akcja Poznaj Polskę spotkała się ze sporym zainteresowaniem.

Mikrowyprawy po Polsce pokazały nam, jak dużo kraj oferuje i jak niewiele wcześniej wiedzieliśmy o niezwykłych miejscach, tak naprawdę nieopodal naszych domów. Zwiedzaliśmy więc i robimy to dalej, ponieważ aby poznać dobrze cały nasz kraj, musielibyśmy zorganizować dziesiątki takich wycieczek.

Biała stupa buddyjska ze złotym szczytem na tle lasu w Darnkowie

Pasja do podróży nie może przecież ograniczać wyłącznie do odległych i egzotycznych krajów. Prawdziwy podróżnik marzy o tym, żeby zwiedzić wszystko i dostrzec piękno również obok siebie. Taką pasją do podróży chcemy się dzielić i nią zarażać.

W końcu ruszyliśmy z wycieczkami po Europie. Kraje takie jak Rumunia, Szwajcaria, Islandia stanęły dla nas otworem i pozwoliły w dobie pandemii na podróżowanie.

Powoli zaczynamy zataczać szersze kręgi – byliśmy w Turcji i Kostaryce. Pełną relację z tej wyprawy przeczytasz TU>>. We wrześniu dwie nasze grupy odwiedziły Gruzję, eksplorowaliśmy też Maroko i Meksyk.

Mamy plany na kolejny wyprawy z Om Tramping i cierpliwie czekamy na możliwość ich realizacji. Walczymy o to, żeby odbył się każdy z planowanych wyjazdów. Jednak czynniki takie jak bezpieczeństwo, obawy uczestników, obostrzenia sprawiają, że czasem musimy zrezygnować.

Cieszymy się więc, gdy jesteś zainteresowany wspólną z nami podróżą. Jesteśmy wdzięczni, ze wykazujesz się cierpliwością, gdy nie do końca wiadomo, czy wyjazd się uda.

Gluptak niebieskonogi na Galapagos_wyprawa z Om Tramping Klub, fot. Tomek Tulak

Pomimo wielu trudności i ograniczeń widzimy światełko w tunelu. Razem z wieloma życzliwymi ludźmi pielęgnujemy naszą wspólną pasję i nieustającą potrzebę poznawania świata – w wymiarze mikro i makro, oczywiście!

Tak więc dziękujemy, że jesteś z nami. Czekamy na kolejne wspólne podróże – te małe i te duże.

Zobacz, dokąd możesz się z nami udać w 2022 roku. Wszystkie nasze wyprawy po Polsce, Europie i dalekim świecie dostępne są TU>>

I koniecznie zapisz się do newslettera. Tylko dla Klubowiczów spotkania – wirtualne podróże Om Tramping Online, solidne info z pierwszej ręki, zaproszenia na wyprawy. Zapisy TU>>